... a jest ona następująca:
1. działania w nawiasach - najpierw okrągłych () potem kwadratowych [] a na końcu w klamerkach {}
2. potęgowanie (również pierwiastkowanie, logarytmowanie...)
3. mnożenie i dzielenie
4. dodawanie i odejmowanie
# działania "równoważne" wykonujemy w takiej kolejności, jak są one zapisane, to znaczy od strony lewej do prawej.
Dobre rady, do których dobrze radzę się stosować :)
1. podkreślaj działanie które musisz wykonać w pierwszej kolejności - OBOWIĄZKOWO!!!
2. jeśli jest więcej niż 3 działania zapisuj "linijka pod linijką"
Przykład
45 – 5 · 8 : (2 + 4 : 2) =
= 45 – 5 · 8 : (2 + 2) =
= 45 – 5 · 8 : 4 = 45 - 40 : 4 = 45 - 10 = 35
Gwarantuję sukces!
Moi uczniowie proszeni są o wykonanie następujących zadań:
obowiązkowo - Ps94, z1 poziom ABCDE, ćw.s46 cała
dla chętnych - poziom Mistrz z podręcznika
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Miło mi będzie jak zostawisz wiadomość :)